Outback overleefd! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu Outback overleefd! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu

Outback overleefd!

Door: rijn en pim

Blijf op de hoogte en volg Pim & Rijn

29 Maart 2009 | Australië, Cairns

Sinds ons laatste bericht hebben we veel kilometers gemaakt. Na Melbourne zijn we de great ocean road opgegaan, dit is een touristische route langs de kust van melbourne tot adelaide, waar echt veel te zien was. Op bijna elk deel van de kust is er wat te zien, zieke kliffen van soms 100 meter hoog en uitgestrekte stranden met woeste brandingen. Na ongeveer een week, we leven hier niet bij tijd of datum dus we hebben eigenlijk geen idee hoe lang, kwamen we aan in Adelaide. Toen we daar aankwamen bleek het echt een leveloze stad te zijn, weinig te zien en bijna geen mensen. Na een donatie van pib zijn ma (nog bedankt!) zijn we uit eten gegaan waar we goed voedsel voorgeschoteld kregen (dikke steaks). Hierna hebben we een paar gasten uit Adelaide opgebeld die we in Thailand ontmoet hadden. Savonds hebben zij ons het nachtleven laten zien waar we verschillende goede clubs in zijn gegaan. Wat heel relaxed was dat ze bijna de hele avond ons toegang en drank hebben betaald! Dag erna weer afgesproken met dezelfde gasten, die ons de stad bij dag hebben laten zien.

Eindelijk was het dan zover, onze tocht door de outback ging beginnen! Vanaf dat moment was het eigenlijk alleen nonstop rijden elke dag door de mooiste maar ook saaiste landschappen. Je rijdt honderden kilometers door vlaktes waar alleen wat schraal gras en struikjes groeien zonder ook maar iets van beschaving tegen te komen. De wegen zijn bijna helemaal recht, geen bochten..niks..
Uiteindelijk hebben we 4200 kilometer afgelegd in 5 dagen. Het was goed vol te houden omdat we om de beurt reden, zodat de ander kon chillen of pitten. Het was een lange tocht, maar wel heel cool om een keer meegemaakt te hebben.

Nu zitten we in Cairns, beschaving! We zijn een beetje brak omdat we gister hadden gevierd dat we levend uit de outback waren gekomen :P Dus nu een beetje chillen en morgen zien of er hier nog wat te doen is.

• 29 Maart 2009 - 06:19

Lida:

Hey lieverds,

Wat fijn om weer wat van jullie te horen. (De moeders werden al weer bezorgd.) Prachtig die foto's langs de ocean. Wat een afstanden hebben jullie (afwisselend??) gereden.
    Fijn dat jullie weer heelhuids in de bewoonde wereld zijn, kunnen we tenminste weer eens bellen (wel de foon aanzetten hé?). Nog heel veel plezier en ik hoop jullie gauw te spreken.

Kus Lida

• 29 Maart 2009 - 10:33

Annemarie:

Leuk weer wat te kunnen lezen en zien van jullie.
    Eh...Marijn , hoe zit dat met "afwisselend rijden"? Lief die koala, de vliegen iets minder. Ze houden trouwens niet van blauw. Vroeger werd er in keukens veel blauw gebruikt om vliegen af te weren. Volgende keer een blauw shirt proberen.

XXX,

• 30 Maart 2009 - 08:31

Rianne:

Hey Marijn en Pim,

Klinkt geweldig!! En hoe gaat het rijden Marijn?? Kijk je wel een beetje uit!! Niet alleen de moeders bezorgd, maar je schoonzus ook ;) De foto's zijn geweldig. Ben heel blij om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.

Veel liefs, Rianne

• 30 Maart 2009 - 17:18

Marco:

Yo gasten,
    Klinkt vet allemaal,
    Jullie site is anders wel vrij bij de dag anders, nog 134 dagen te gaan ;).

Ltr, Marco

• 30 Maart 2009 - 21:25

Joost:

hee kerels, geinig hoor zo'n outback ;) lukte et rijden een btje rien? als je maar wel weet dat ik je hier niet in de auto laat rijden tot je je rijbewijs hebt ;) goed te horen dat jullie nog leven. veel plezier nog en tabes en ik moeten nog steeds ff bellen, laatst wilden we wel maar toen was t half 8 's ochtends bij jullie en aangezien ik jullie wel een btje ken dachten we dat we dat maar niet moesten doen. spreek jullie (wss snel)! Greetz Joost

• 13 April 2009 - 12:36

Joost:

Gefeliciteerd rienepien

• 13 April 2009 - 15:18

Leonor:

Hey Rijn en Pim!

Rijn, van harte gefeliciteerd!!
    Jullie gaan het toch wel vieren he? ;)

Jullie zien er al goed bruin uit op de foto's, en ik lees dat jullie veel doen en zien. Ik hoop dat het gezellig is, en dat jullie nog veel meer gaan zien, en mensen gaan tegenkomen :D

X

• 13 April 2009 - 20:37

Andr3a:

Gelukkige verjaardag voor Rijn :o)