Laatste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu Laatste week Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu

Laatste week Nieuw-Zeeland

Door: rijn en pim

Blijf op de hoogte en volg Pim & Rijn

02 Augustus 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

De laatste dagen in NZ zijn alweer voorbij. Het is veel te snel voorbij gegaan. Vorig weekend eindelijk ff goed kunnen skien. Het weer was perfect en een verse laag sneeuw. Zaterdag gingen we weer op the remarkables skien samen met een andere nederlander. Het was heel relaxt, want we konden met hem meerijden in zn busje en hij was een redelijk ervaren snowboarder. Samen met hem zijn we een paar keer van zwarte pistes, of zelfs off-piste, gegaan en dat ging een stuk makkelijker door zijn tips. Zondag gingen we naar Coronet Peak, de andere berg in Queenstown. Hier ook weer de hele dag zon en goeie sneeuw.

Zondagavond gingen we kijken of het nog mogelijk was om een skydive te doen in onze tijd in NZ. De enige mogelijkheid was de volgende ochtend en ze hadden een goeie aanbieding, dus meteen maar geboekt. Aangekomen bij de skydive locatie bleek het echt een hele mooie omgeving te zijn en strakblauwe lucht! Na 20 minuutjes opgepropt te hebben gezeten in een klein vliegtuigje, zaten we op 12,000ft en was het tijd om ons uit t vliegtuig te laten vallen. Het begin is heel ziek, je maakt een salto als je eruit valt en dan zie je het vliegtuig wegvliegen. Daarna geniet je 45sec. lang van het uitzicht terwijl je met 200km/h op de grond afraast. Na die vrije val gaat de parachute open en zweef je nog een paar minuutjes door de lucht, terwijl de kerel op je rug loopt te stunten. Zelf konden we ook nog een keer sturen en wat stunts proberen.

Hierna hebben we meteen onze campervan opgehaald en begonnen we te touren. Eerste stop was Milford Sound, waar we een cruizetocht hebben gedaan door het Fiordengebied. Overal om je heen extreem steile cliffen met watervallen. Mooiste plek waar we ooit zijn geweest.
Na de cruise zijn we langs de kust gaan toeren richting Christchurch. Hier hebben we zo'n 5 dagen over gedaan, stoppend bij alle bezienswaardigheden. Het was erg relaxt om weer lekker zelf rond te kunnen toeren en stoppen wanneer we wilden.

Nu zitten we dus in Christchurch en morgen vliegen we terug naar Sydney. Daar gaan we onze laatste week doorbrengen en dan is t op naar huis!

• 02 Augustus 2009 - 06:54

Lida:

Hey lieverds,

Wat doen jullie toch fantastische dingen. Wel erg spannend allemaal hoor. Als ik het zo lees is Nieuw Zeeland toch de slagroom op de taart van de reis.
    Wij zijn hier alleen maar aan het aftellen tot jullie er weer zijn.

Dikke kus Lida

• 02 Augustus 2009 - 07:25

Joyce:

Wowww wat ziet het er geweldig uit!! Geniet nog lekker van jullie laatste weekje en tot gauw in NL :-)
    Liefs xxx

• 02 Augustus 2009 - 08:35

Annemarie:

Het ziet er allemaal weer super spectaculair uit!!
    Leuk busje trouwens. Wel voorzichtig doen hè, met al die kliffen en zo. En niet ziek worden met al die temperatuur wisselingen. Tot over 9 dagen.

xxx

• 06 Augustus 2009 - 11:13

Pim & Rijn Kuit & Vd Kleij:

hey allemaal! check de video's. daar staan onze bungys! :)

• 06 Augustus 2009 - 16:57

Annemarie:

Hey daar,

Net jullie bungys gezien.
    Wat gaat dat snel! Hoe gaat het als je uitgejojoot bent, wordt je dan opgehesen of zo? En zag ik het goed, zijn jullie naar de kapper geweest? Tot volgende week!
    x

• 06 Augustus 2009 - 20:42

Lida:

Hey lieverds,

Ik heb net jullie video's bekeken. Sensationeel!!! Jeetje zeg dat jullie dat durven. Wat een sprong. Maar wel geweldig om dit allemaal te zien hoor. Zal blij zijn als het dinsdag is.

Dikke kus Lida

• 07 Augustus 2009 - 17:30

Jolien:

Waaah! Wat enorm hoog. Bungeejumpen lijkt me enger dan skydiven, omdat je de grond nog kan zien. En dat gevoel in je maag.. aah! Vind het maar dapper. Dudes, geniet van jullie laatste dagen en kom vooral veilig weer thuis!

Kus

• 08 Augustus 2009 - 12:54

Bram:

Gruwelijk... mannig videootje hoor! heeft de stretch jullie nu langer dan 2 meter gemaakt?

tot van de week!