Eerste week aussie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu Eerste week aussie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu

Eerste week aussie

Door: rijn en pim

Blijf op de hoogte en volg Pim & Rijn

15 Maart 2009 | Australië, Melbourne

Eerste week, drukke week.
Nadat we onze auto hadden gekocht (Holden Commodore stationwagon) zijn we meteen de blue mountains ingetrokken. We hebben daar zo'n 2 dagen rondgetourd en gestopt op mooie plekken. 's Avonds maken we voedsel met ons kookstelletje en pitten we in de auto. Achterbank plat en dan op een matras in een slaapzak tukken. Toen we pas 3 dagen rond aan het rijden waren, meteen stoeprandje gepakt en was de band kapot. Langs de weg snel reserveband eronder gegooid en de dag erna een garage gezocht waar we voor 35$ een 2e-hands band kregen.
Toen de auto weer in orde was zijn we de blue mountains uitgereden naar canberra, wat we een beetje een zouteloze stad vonden. Er is weinig te zien en ook niet boeiend om doorheen te lopen. We zijn ook dezelfde avond meteen weer weggegaan uit canberra. Het plan was rijden naar Melbourne, maar het was ff kutten voordat we de goeie weg hadden gevonden. We belandden op een mooie route door de Snowy Mountains, waar we naar een gigantisch national park zijn gegaan en een wandelroute van 10km hebben gepakt. Het pad liep bergop en bergaf naar een bergmeer (oud gletsjermeer). Erg mooi maar veel te vermoeiend. Na de wandeling beseften we dat we onze kookspullen en pib zn schoenen hadden laten liggen op de camping! Snel teruggeboekt naar de camping (1,5u rijden) en gelukkig lag alles er nog. Daar nog een chille kerel tegengekomen die ons een mooie weg naar melbourne vertelde.
Onderweg naar Melbourne zijn we een chille camping aan zee tegengekomen, waar we maar ff een rustdag hebben ingepland. Heel relaxt op 't strand zitten koken tijdens de zonsondergang en daarna lekker aan de Goon (bocht :p ) gegaan.
Midden in de nacht kwamen we nog een aantal australiers tegen die ons uitnodigde voor een drankje bij hun bungalow.
Volgende dag waren we weer een beetje brak, na 6u slapen werden we de auto uitgebrand. Nog voordat we ons ontbijt ophadden was de zon verdwenen en begon het zwaar te stormen, hele dag zware regen en wind. Toen dus nog maar ff de australiers bezocht en bij hun een filmpie gekeken.
Dat was gisteren, nu zitten we in een hostel in melbourne te chillen. Het is helaas nog steeds schraal weer.. hopelijk is 't morgen beter zodat we ff goed de stad kunnen verkennen.

Waarschijnlijk gaan we over een aantal dagen al de outback in, dus zal ons volgende bericht pas weer komen als we in Queensland zijn aangekomen (ong. 2-3 weken).
Maar jullie kunnen ons natuurlijk altijd bellen! beste tijden zijn voor ons tussen 6 en 11 savonds, dat is bij jullie van 8u sochtends tot 1u smiddags. 's nachts bij jullie zou ook kunnen (als jullie aan t pokeren zijn ofzo).

groeten voor nu!

• 15 Maart 2009 - 10:59

Cor:

Hey Aussies, gave auto zeg, en na 3 dagen al een lekke band, zeker wennen aan het links rijden. Heerlijk dat jullie zo genieten daar, en wij maar werken. En nu op naar Queensland, dat wordt lang wachten op een nieuw verhaal met leuke fotoos. Maar ik bel wel.
    Liefs
    Cor

• 15 Maart 2009 - 11:26

Annemarie:

Ziet er allemaal weer goed uit hoor. Behalve die lekke band dan. Goed dat jullie die band zelf konden verwisselen. Lijkt me helemaal te gek om zo 's avonds op een strand te koken. En jullie hebben zelfs stoeltjes, zag ik. Veel plezier weer en... wel voorzichtig zijn hoor!

Dikke kus.

• 15 Maart 2009 - 14:28

Wim:

beste mannen,wat een avontuur. joost had zo mee gewild als hij had geweten dat instappen op de pabo niet kan in febr.
    Mooie foto's, leuke auto. veel succes en plezier in de outback en de groeten aan crocodile dundee.

• 16 Maart 2009 - 07:44

Peter S.:

Looking good!
    eigenlijk alleen even full wrap coca-cola sticker op die auto.. ;)

leuk om te lezen. Hier begint de maandag ochtend weer dus ik zou nog even lekker daar blijven! ;)

Behave & Njoy!

TP

• 16 Maart 2009 - 10:43

Jolien:

Wow! Wat relaxed allemaal... En echt leuk dat jullie ook regelmatig foto's uploaden, dan geloven we jullie tenminste echt :)
    Is m'n sms trouwens aangekomen? Ik ga over twee weken m'n scriptie inleveren, en dan lekker naar China! Xxx

• 16 Maart 2009 - 12:56

Tabes:

Hey jongens dikke wagen hoor;) nu kan het echte touren beginnen:)rijn wel lief zijn voor pib he want jij kan lekker de hele tijd chille op de passagierstoel! Joost en ik gaan jullie binnekort eens proberen te bellen kijken of jullie al met een australisch accent hebben:) groetjes tabes

• 17 Maart 2009 - 08:40

Lida:

Hey lieverds,

Zo te zien (en te horen aan de foon) vermaken jullie je prima daar. Wat een mooie foto's. Vooral die foto "koken op het strand" met de ondergaande zon is echt iets om jaloers op te worden. Ik wacht met spanning op het volgende verhaal met foto's.

Liefs Lida

• 27 Maart 2009 - 19:37

Martijn En Leon:

PIM!!!!RIJN!!!!!
    allez goed dan?
    hier wel.zijn hier lekker aan het borrelen(bacootjes)
    leuke verhalen over jullie reis. kan niet wachten tot het volgende bericht.

laterz
    martijn en leon
    PS: rest van TP doet ook de groeten.