Gletsjer-skien-bungy!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu Gletsjer-skien-bungy!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu

Gletsjer-skien-bungy!!

Door: rijn en pim

Blijf op de hoogte en volg Pim & Rijn

24 Juli 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

allow hier zijn we weer. Eerste dagen Nieuw-Zeeland zitten er alweer op maar zoveel gedaan in korte tijd!

De dag na ons laatste bericht zijn we de gletsjer op gegaan. Er was regen voorspelt maar uiteindelijk de heel dag mooi weer gehad. Eerste blik op de gletsjer is al indrukwekkend, een ijsmuur van 100 meter! Omdat het bij de onderkant van de gletsjer te gevaarlijk was door vallend ijs moesten wij een via een omweg het ijs op. Dat betekende 800 trappen :| Eenmaal aangekomen bij de rand van het ijs crampons aangetrokken (van die punten onder je schoen) en rond gaan lopen. Echt te mooi daar rondlopen met een gids die trappetjes voor je uithakt. Af en toe dikke spleten in het ijs en in ijsgrotten gelopen waar het ijs blauw was.

Paar dagen geleden in Queenstown aangekomen, de meest touristische van NZ, dus heel veel te doen. Dinsdag de piste op gegaan, maar het viel zwaar tegen omdat het weer tegen zat. Zware wind en sneeuw waardoor er maar 1 lift open was. We hadden geen zin in nog 2 van zulke dagen dus onze dagen omgewisseld met zaterdag en zondag. Was een goeie keus want het weerbericht is perfect en laatste 2 dagen veel sneeuw gevallen.

Vandaag was het tijd voor de bungy. Je hebt hier keuze uit een paar verschillende bungy's. Wij hadden gekozen voor de hoogste bungy van NZ vrije val van 124 meter!! Locate was tussen 2 bergen met een rivier 134 meter onder je. Nadat je in je harnas bent gehezen stap je in een gondel naar een platform in het midden van de vallei. Het platvorm heeft een glazen bodem, maar goed dat we geen hoogtevrees hebben. Na helemaal gecheckt te zijn was t tijd om te springen. Dat is echt het engste moment als je op een klein uitstekend plankje staat paar seconde voor je springt... 3-2-1 en je valt binnen 3 sec met 140km naar beneden echt het ziekste gevoel ooit :P maar heel vet. Eenmaal terug in de gondel sta je nog na te shaken.

Na het weekend skien hebben we een campervan gehuurd. We hadden geluk want het bedrijf had een paar busjes die terug naar Christchurch moesten. Dus onze laatste week hier kunnen we goed afsluiten. Niks mis met de bus maar je rijdt langs veel mooi plekken waar je eigenlijk zou willen stoppen. Waarschijnlijk maandag het fjordengebied inrijden en daarna zien we wel. We hebben mooie foto's maar kunnen het hier niet plaatsen, misschien dat we vanavond nog de stad ingaan en ze erop zetten.

• 24 Juli 2009 - 05:35

Lida:

Hey lieverds,

Wat een mooi verhaal en wat een geweldige dingen hebben jullie meegemaakt. Lijkt me heel spannend. Geniet nog van jullie weekjes daar. Maar.... neem het me maar niet kwalijk... ik kijk al uit naar jullie terugkomst!
    Heel veel liefs en dikke kus Lida

• 24 Juli 2009 - 08:44

Annemarie:

Hallo daar,

Niet te geloven wat jullie allemaal doen. Bungy lijkt me helemaal niks, maar wat jullie allemaal zien lijkt me geweldig. Ik ben zo benieuwd naar alle foto's, maar nog meer benieuwd naar jullie zelf en de verhalen. Tot de 11de!

xxx

• 24 Juli 2009 - 12:52

Joost:

Wouw.. niet eens bang geworden op t platform :P ik zou et nevernooit gedaan hebben :P maar klinkt wel heel cool allemaal. have fun jullie laatste daagies daaro

Greetz

• 25 Juli 2009 - 07:47

Lida:

Hey Lieverds,

Niet te geloven die foto's. Adembenemend mooi!

Dikke kus Lida

• 26 Juli 2009 - 07:38

Rijn En Pim:

Morgen skydiven!!!!!

• 27 Juli 2009 - 16:33

Tabes En Aimee:

Hey jongens!
    Echt vet die foto's, zeker dat bungeejumpen, we kregen al een raar gevoel in ons maag bij t kijken naar de foto! We kunnen niet wachten tot jullie terug zijn, want aimee wilt jullie (vooral rijn :@)afmaken met poker! Tot de 11e!!!
    ciao xx (van aimee dan ;)) en een mannelijke handdruk van Tabes :P

• 28 Juli 2009 - 16:00

Leonor:

Hey jongens!
    Wat cool! Ik zou nooit durven springen. Ik zou niet een dat plankje oplopen.
    Die foto's zijn super, echt heel mooi, ik denk dat jullie de meeste mooie dingen nu gezien hebben, en er komt vast nog meer bij :D

Ik kan niet wachten tot jullie weer terug zijn, heb jullie wel gemist hoor die maanden :S

X