Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland! - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland!

Door: rijn en pim

Blijf op de hoogte en volg Pim & Rijn

17 Juli 2009 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Na al die tijd in sydney gezeten te hebben, zijn we nu dan eindelijk in nieuw-zeeland aangekomen. Het is goed om uit sydney weg te zijn, je leeft daar veel te ongezond.
Maandag, na een korte vlucht goed aangekomen. Het moment dat we het vliegveld uitkwamen kregen we meteen een shock van de kou. Na al die maanden te chill weer gehad te hebben, is 5 graden niet goed.. maar we moeten niet zeuren want we hebben veel zon gehad.
Vanaf 't vliegveld meteen bus gepakt naar t centrum van Christchurch, waar we meteen een goed hostel vonden. Het viel meteen op hoe ongelofelijk schoon t was vergeleken met t hostel in sydney.
We zijn toen meteen de stad gaan verkennen, vooral op zoek naar warme kleding :p kleding hier is te goedkoop, dus we hebben ff inkopen gedaan, alleen jammer dat er weinig meer in onze overvolle backpacks past..
Diezelfde dag zijn we ook naar het visitor's center gegaan, waar we een aantal trips hebben geboekt, waaronder een 3daagse ski-trip!
We moesten nog zo erg aan die kou wennen, dat we de volgende dag naar de hotsprings gingen. Chillend in een bad van 40graden met een mooi uitzicht, goed uit te houden.
De dag erop pakten we de bus naar Greymouth, een klein stadje, maar we zaten wel in een mooi hostel. Hier hebben we een trip geboekt naar de fox glacier, waar we nu dus zitten.
Het gaat een overlevingstocht worden, want we hebben morgen een 6-7uur durende excursie in de regen.
Het kost allemaal een beetje veel geld (het geld van de auto is al op), maar het zijn onze laatste weken en we moeten er van genieten.
Ons volgende verhaal komt waarschijnlijk na 't skien, iets van de 24e.

• 17 Juli 2009 - 06:49

Lida:

Hey lieverds,

Het ziet er geweldig uit. Heerlijk zo'n lekker warm bad in Hot Springs. Geniet nog van de mooie tijd daar en ik kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal en foto's natuurlijk.

Dikke kus Lida

• 17 Juli 2009 - 06:54

Annemarie:

Hai guy's,

Goed om weer wat te horen.Dat jullie niet zo gezond leven is een beetje aan je te zien Marijn;-) Mooie schoenen trouwens.
    Na een poos mooi weer regent het hier vandaag en in het weekend ook. Kunnen jullie spullen die niet meer nodig zijn niet opsturen, of is dat te duur? Als jullie terug zijn is het hier nog gewoon zomer, zijn jullie die 5 gr zo weer vergeten.
    Nog ff genieten,maar ook voorzichtig zijn hè, de laatste weken.
    xxx

• 17 Juli 2009 - 16:46

Jolien:

Oh mijn god Rijn, als dat pas het begin van Pims verjaardag was... Haha. Hebben jullie nog iets meegekregen van die aarbeving in NZ? Geniet nog even goed, want de tijd vliegt zo voorbij. Kus

• 21 Juli 2009 - 19:47

Clemens En Marianne:

Hoi Pim en Marijn!

Schandalig dat wij zolang niets van ons hebben laten horen, sorry...
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken, hoorde van Rogier dat hij je had gebeld dus heb nog het een en ander gehoord.Zelf zijn wij onverwachts naar Thailand geweest in juni en hebben het een geweldige ervaring gevonden! We hebben elkaar veel te vertellen in augustus ( de grote "terugkom"maand ).
    Joyce uit Dallas, Melanie uit Barcelona en jij uit "Down under".
    Nog heel veel plezier in Nieuw-Zeeland en pas goed op jezelf.
    Liefs en dikke kus voor jullie!

Clemens en Marianne xxx

• 24 Juli 2009 - 04:13

Rijn:

haha die foto was mislukt maar was de enige dus moesten hem maar plaatsen