Laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu Laatste dagen Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Thailand

Door: rijn en pim

Blijf op de hoogte en volg Pim & Rijn

02 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

hier zijn we dan weer!

zo'n 10 dagen geleden kwamen wij dus aan op Koh Samui. We merkten meteen de relaxte sfeer op 't eiland, alles draait om 't strandleven. Na eerst een dagje rustig aan gedaan te hebben, besloten we een scooter te huren. We zijn toen met z'n 2en op de scooter gaan toeren rond 't eiland. Zo'n 60KM rijden met aan de ene kant strand/zee en aan de andere kant bergen met oneindig veel palmbomen. Soms wel gekkenwerk op de thaise weg!
De eerste dag hadden we meteen een heel chill restaurantje gevonden, soort familiezaakje, met als kok een oud omaatje. Hier konden we voor totaal zo'n 3euro uitgebreid eten en het was te lekker!
De volgende dag hadden wij tijdens het toeren ergens anders een happie gegeten, wat rijn dezelfde avond allemaal uitgebrokt had... voedselvergiftiging..
Na een dagje rustig aan te hebben gedaan, zijn we weer rond gaan toeren, tot we een bordje "<-- Waterfall" tegenkwamen. Het leek ons wel een puik plan, dus wij parkeerden onze brommer en gingen te voet verder. Uiteindelijk bleek het nog een hele klimpartij door de vochtige jungle. Na al helemaal bezweet te zijn zagen we eindelijk een bordje, Waterfall 700m.. we bleken pas halverwege te zijn. Het was dus even bikkelen, maar eenmaal daar aangekomen was het zeker de moeite waard (zie foto).

Volgende dag: Phuket.
Toen wij hier aankwamen viel het meteen tegen, irritante mensen, hoge prijzen.. gewoon zwaar toeristisch. De eerste dag hebben we weer ff aan het strand gechilled, waar we werden aangesproken door 2 zweden. Er was die avond een feest in een zweedse club, met voor 1000baht(23eu) all you can eat buffet en 2 uur lang open bar. Het bleek een heel goed feest te zijn, gezellige mensen, goeie muziek en genoeg drank. Er was die avond ook nog een soort loterij, iedereen had een nummer onderop zijn glas staan en uiteindelijk werden er 4 nummers omgeroepen. Wij als chille geluksvogels bleken 1 van die nummers te hebben en we wonnen een bootreis! Onze avond kon niet meer stuk.
De dag erna was een ander verhaal.. Pim aan de brokkerij..precies hetzelfde als wat rijn eerder had.
Volgende dag nog steeds niet in orde, dus Rijn moest in z'n eentje van de gratis boottrip genieten.

De volgende morgen waren we allebei weer fit en gingen we met het vliegtuig terug naar bangkok, waar wij nu dus zitten.
Morgen zit onze tijd in Thailand erop, verder naar australie!

• 02 Maart 2009 - 11:31

Annemarie:

Hallo daar,
    Leuk om naast de verhalen nu ook foto's te zien. Ziet er allemaal goed uit, alleen leek dat stoeltje op de olifant wel erg wiebelig. Apart dat jullie om de beurt ziek zijn, terwijl jullie wel hetzelfde eten. Nou ja, dan kan de ander opruimen en zorgen. Marijn hoe was de boottocht? Vraag ik wel wanneer ik bel. Goede reis naar Australië!
    XXX

• 02 Maart 2009 - 11:31

Lida:

Wat geweldig om weer wat van jullie te horen. Wat een mooie foto's hebben jullie bijgevoegd zeg. Echt top! Kunnen we extra met jullie mee genieten. Was de bootreis wel leuk Marijn?

Dikke kus Lida

• 02 Maart 2009 - 15:18

Marco:

Nou klinkt goed dat thaise eten! leuk die fotos, het weer is iig een stuk beter dan hier zo te zien :P.

Ben benieuwt om te horen hoe het in australie is.
    Veel plezier nog
    Marco

• 02 Maart 2009 - 17:07

Dappere Dodo:

Hey boys,
    gelukkig eindelijk weer een verhaal van jullie.
    Wat hebben jullie het fantastisch daar, ben best jaloers hoor.
    Goede reis straks naar die Aussies en blijf ons op de hoogte houden.
    Liefs en xxx
    Dodo

• 02 Maart 2009 - 18:14

Aimée:

Geweldig om nu de foto's te kunnen zien! Ziet er iig schitterend uit. Hopen dat ziekte niet teveel toeslaat! Want volgens mij is iedere dag op zich weer uniek en spannend! Heeel veel plezier en doe voorzichtig ;) we missen onze pokermatties! Die moeten strax wel heel huids terug komen!!!
    XXX

• 02 Maart 2009 - 22:03

Tabes:

wow ziet er echt chill uit op die foto's jullie zijn nu de brokkers dan trouwens:P passen jullie wel goed op jezelf en op elkaar want ik maak me wel wat ongerust, we moeten binnekort maar ff een keer gaan bellen

• 03 Maart 2009 - 11:26

Ivy En Karin Bokkers En Stockmann:

Heey!

Kreeg van mijn vader een mailtje, dat ie een aantal foto's had gevonden.. Ik dacht: hoe kan dat nou.. Maar nu snap ik t! Wij zullen jullie ook een keer foto's sturen, zodat je ook foto's hebt van jullie zelf op die snotterende olifant!!

Phuket is dus niet aan te raken, lees ik uit jullie verhalen.. Btw die heerlijke voedselvergiftigingen slaan bij ons ook volop toe.. volgens mij zijn die fruitshakes de boosdoener (met al die ijsklontjes) Helaas zijn die te lekker..

groetjes en veel plezier in australie!

• 03 Maart 2009 - 16:26

Joyce :

Hello dudes!

Weer veilig in australie aangekomen! Wat maken jullie een hoop mee zeg.. super leuk! Ik ben net terug uit colorado. Lekker geskied en rondgereden.
    Heel veel plezier en laat gauw horen hoe het in australie is!

Liefs xxx

• 04 Maart 2009 - 17:39

Leonor:

Hey guys!

klinkt niet goed hoor al dat brokken XD Zo komen jullie straks mager terug.

Het klinkt echt super wat jullie allemaal doen en meemaken.. Ik mis jullie wel hoor :D
    En plaats lekker veel foto's, is zo leuk om te zien, hoeveel beter jullie weer is ;)

X

• 04 Maart 2009 - 19:57

Mike:

yoo gasten!

Kmoet zeggen dat het er allemaal echt relaxed uit zit. Olifantjesrijden, watervallen checken, brokkende fase na het eten :P En natuurlijk vette foto's

Ben benieuwd naar het volgende stuk. Have fun en zuip niet te weinig ;)

later!