Lopen door de bush - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu Lopen door de bush - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu

Lopen door de bush

Door: rijn en pim

Blijf op de hoogte en volg Pim & Rijn

19 Februari 2009 | Thailand, Bangkok

hey allemaal!

Zoals we al verteld hadden,gingen wij op trektocht door de bushbush. We gingen met een erg gezellige groep van 8 mensen.
We begonnen met het bamboe-raften. Peddelend door de rivier met een bamboestok en proberen de rotsen te ontwijken. Dit ging erg goed tot de gids er vanaf sprong en we het in ons eentje moesten redden. We knalden meteen overal tegenop en zaten elke paar meter klem.
Hierna begonnen wij aan onze trektocht door de jungle vanuit een klein dorpje aan de voet van een berg. We volgden een riviertje berg opwaarts, de omgeving was schitterend (zie foto's)! Na een zware tocht van 3 uur berg opwaarts met een temp. van 33 graden, kwamen we eindelijk aan bij onze eerste overnachtingsplek midden in het bos. Het mooiste eraan was dat het naast een waterval lag, dus zijn wij ook meteen het ijskoude water ingesprongen. Na een beetje gechilled te hebben kwam het eten op tafel. Het lekkerste wokgerecht ooit!
Na het eten werd het al gauw donker en werd het kampvuur aangestoken. Daar hebben wij een hele gezellige avond gehad met genoeg bier, thaise whiskey en gitaarspelende gidsen. De drank kwam goed van pas, aangezien onze bedden bestonden uit houten planken met een dun matje er overheen.

De volgende dag bestond vooral uit lopen. Dit was een erg mooie tocht, maar ook zwaar.. we kwamen dit keer helaas geen watervallen tegen. Uiteindelijk kwamen we aan in een klein dorpje van 10 families. Terwijl een deel van de groep ouderwets zat te chillen bij een picknicktafel, gingen wij samen met 2 nederlandse meiden de omgeving verkennen. Hierbij kwamen wij een dorpeling tegen die ons bij een simpele, maar op dat moment de chillste waterval ooit bracht. Hier hebben wij een lekkere frisse douche genomen na de hele dag te hebben gezweet (er lag nog zeep ook!). 's avonds kregen we 3 verschillende maaltijden voorgeschoteld die allemaal binnen te houden waren. Daarna weer chillen en drinken bij het kampvuur, om vervolgens weer neer te crashen op hetzelfde soort houten bedjes. Na ongeveer 3 uur te hebben geslapen, begonnen de hanen al te kraaien en liepen de koeien en varkens ook al rond/onder de hut.

De volgende ochtend hadden we een gezellig ontbijt met bedelende dieren om ons heen (honden, 1 hele irritante kat, varkens en kippen). Toen begon de wandeling weer waar niemand meer zin in had door de spierpijn en het slaaptekort. Na ongeveer 2 uur bergafwaarts te hebben gelopen, kwamen we aan bij de 7eleven Jungle (supermarktje die op elke hoek vd straat zit). Hier werden wij opgepikt met een pickup en werden we naar de olifanten gebracht. Dit was een hele coole, maar ook lastige ervaring. Het stoeltje op de olifant bewoog alle kanten op en dus moest je met alle kracht vasthouden. Onze olifant bleek ook nog verkouden te zijn, want elke paar minuten blies hij snot over ons heen.

Op dit moment zitten we weer in bangkok, waar we ons 1 dag in de stad moeten vermaken voordat we weer met de nachttrein verder gaan naar het eiland Koh Samui.

Jullie horen snel weer van ons!

• 19 Februari 2009 - 06:55

Rijn En Pim:

Foto's zijn helaas weer niet gelukt.. werkt niet met die computers hier. We proberen ze zo snel mogelijk alsnog erop te krijgen.

• 19 Februari 2009 - 07:10

Cor:

Fantastisch jongens wat jullie daar meemaken en zien. Wat moest ik lachen om die verkouden olifant. Ben razend benieuwd naar de fotoos er van.
    Veel plezier straks op Koh Samui.
    Liefs Cor

• 19 Februari 2009 - 07:15

Lida:

Hey lieve jongens,

Wat een geweldig verhaal. Wat lijkt het me geweldig wat jullie daar allemaal zien. Jammer dat de foto's er nog niet op staan. We zien er met spanning naar uit. Nog heel veel plezier op Koh Samui.

Dikke kus Lida

• 19 Februari 2009 - 07:51

Annemarie:

Wat een fantastische reis maken jullie zeg en dan heerlijk genieten van luxe natuur douches met zeep! Kunnen olifanten zo'n verkoudheidsvirus overdragen? Lijkt me trouwens erg smerig, olifantensnot! Ik wacht met spanning op de foto's. Jullie staan er zelf toch ook op hé, moet jullie wel even zien hoor. Hebben jullie al een pak laten aanmeten? Dag lieverds, geniet lekker verder.

• 19 Februari 2009 - 08:08

Joyce From Dallas:

Dag lieve Rijn en Pim,

Wat geweldig zeg!! Klinkt echt super leuk die tocht door de jungle.. helemaal grappig met die verkouden olifant ;-)
    En nu morgen naar Koh Samui.. wat ben ik jaloerssss!!!!! Wat een paradijs daar.

Geniet ervan en ik wil gauw foto's zien!

Liefs

• 20 Februari 2009 - 10:55

Aimée:

Heeeyy guys!
    Wat leuk om te lezen zeg! Vanuit dit koude vieze landje is het moeilijk om je er een voorstelling van te maken. Ik ben zeer benieuwd naar de foto's. Het klinkt in ieder geval allemaal super spannend! Een goeie conditietraining zal het zeker wel zijn! Heel veel plezier op Koh Samui!
    Dikke kus, Aimée

• 20 Februari 2009 - 15:56

Tabes:

wow klinkt echt cool allemaal, gelukkig zijn jullie meesters van de benenwagen en moet dit een peulenschil zijn geweest:D hopelijk worden jullie niet ziek van het olifanten snot groetjes een bewonderaar

• 20 Februari 2009 - 16:05

Clemens En Marianne:

Geweldig wat jullie al hebben meegemaakt Pim en Marijn! Leuk dat jullie er meteen verslag van doen: zo lijkt de afstand ineens een stuk minder: alsof je er zelf bij bent.Geniet van alles, we verheugen ons op jullie volgend verslag met foto's ! Dikke kus Rog Clem en Mar xxx

• 21 Februari 2009 - 09:28

Ivy En Karin Bokkers En Stockmann:

Heeey!
    Hier een bericht van 'de nederlandse meiden;)'
    Zijn jullie kleren ondertussen alweer wat snotvrij?:D
    Wij zitten nu ondertussen in Chiang Rai, waar we net de meest fantastische kookcursus hebben gedaan. We hebben eerst allemaal ingredienten gekocht op de markt en het daarna ZELF klaar gemaakt. En als je weet wat je nodig hebt is thais eten eigenlijk helemaal niet zo moeilijk..
    Veel plezier op jullie eiland!!

xx Ivy en Karin

• 21 Februari 2009 - 11:37

Jolien:

Hey dudes! Ik stel voor dat jullie ook zo'n kookcursus gaan volgen... en dan bij thuiskomst laten zien wat jullie allemaal hebben geleerd :) Ik moest ook echt hardop lachen om dat verhaal van die olifant. Heel veel plezier op jullie bounty eiland! xxxx

• 22 Februari 2009 - 09:08

Janice:

Hey Marijn,

Hier het beloofde berichtje van mij! Zelf net terug van m'n eerste tripje (waar het gemiddeld 40 graden kouder was dan bij jou)dus ik moest direct wat verhalen inhalen.
    Verhalen klinken erg leuk, maar ik had ook niet anders verwacht.
    Heel veel plezier nog in Thailand!

Xxx

Ps: Ik weet weer hoe wintersportgebied in NZ heet: Coronet Peak!

• 23 Februari 2009 - 11:33

Charlotte:

Wat een leuk verhaal weer! Het klinkt echt helemaal geweldig wat jullie daar allemaal zien en meemaken.

Veel plezier straks in Koh Samui.

Veel liefs, Charlotte

• 28 Februari 2009 - 11:00

Herman Van Der Kleij:

Ik hoor allemaal leuke verhalen, mooi zo! A.s. dinsdag gaan jullie al weer naar Australië toe. De bosbranden schijnen daar nu wel zo'n beetje over te zijn. Jolien en ik gaan in april twee weken naar Peking (vanaf Dusseldorf), dus we zijn al druk bezig plannen te maken.

• 28 Februari 2009 - 18:29

Annemarie:

Zo leuk dat je gebeld hebt! Naderhand bedacht ik wat ik allemaal had willen vragen. Ik moet maar een lijstje naast de telefoon leggen.(grapje) Marijn nou mis je toch nog een bruiloft. Jonna en Joost gaan trouwen op 24 juli.(zie site)
    Staan jullie pakken mooi? Zijn jullie verder gezond gebleven? Nog veel plezier, de laatste dagen in Thailand.