rondje compleet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu rondje compleet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pim & Rijn Kuit & vd kleij - WaarBenJij.nu

rondje compleet

Door: rijn en pim

Blijf op de hoogte en volg Pim & Rijn

13 Mei 2009 | Australië, Sydney

Sinds ons laatste bericht hebben we ons rondje door australie al afgemaakt. Na al deze kilometers begint onze auto een paar mankementen te vertonen (zie foto). Het is nu een echte backpackers-auto geworden! Dat betekent niks repareren, gewoon doorrijden zolang 't kan en hopen dat je em verkoopt voordat ie ermee ophoudt :p

De duitsers waar we mee rondreisde moesten naar Sydney om hun auto te verkopen, dus zijn wij mee gegaan. In sydney hebben we 2 dagen in een hostel gezeten en 's avonds gefeest.
Gelukkig wisten ze de auto snel te verkopen dus konden we weer terug naar het noorden rijden (sydney is veel te koud, 20graden..brr..)
Vanaf nu af aan gingen we dus met zn 4en in onze auto reizen. Elke vierkante cm volgestouwd, wat opzich niet uitmaakte omdat we nooit lang reden, maar aangezien zij in een (niet-waterdichte) tent sliepen, hebben we een paar keer met zn 4en in de auto moeten slapen..al je spieren zijn verrot na zo'n nacht.

Onze eerste bestemming na Sydney was Nimbin's Mardi-Grass! Het 1-straats dorpje stroomt vol met hippies vanuit elke hoek van australie en natuurlijk backpackers. Hier kampeerden wij op een groot grasveld met duizenden mensen. In het park waren de hele dag reggae-bands aan het spelen en werden er de hemp-olympics gehouden wat echt te grappig was. Hemp olympics bestond uit bong throw'n'yell, iron grower(hindernisbaan) en joint-rolling competition. Hier hebben we 3 dagen doorgebracht zonder te douchen, als echte hippies.

Toen zijn we weer naar national parks aan de kust gegaan. Prachtige omgevingen en zieke brandingen. We hebben erg veel tijd in de zee doorgebracht, proberen te bodysurfen op 4 meter hoge golven.. best lastig.
Op het begin gaat het goed, je ligt bovenop de golf en vindt t fantastisch, 2 seconden later word je met volle kracht naar beneden geslagen en heb je geen idee meer wat onder of boven is. Erg leuk maar na een paar keer trek je t niet meer :p

De duitsers moesten 4 dagen later alweer naar huis, dus besloten we nog ff naar hun favoriete plek, Byron Bay, te gaan. Hier hebben we weer lekker op 't strand gechilled en 's avonds na een heleboel goon en tequila goed uitgegaan in de Cheeky Monkeys! Hier kwamen we ook nog 2 engelse gasten tegen die we kenden van de 3-daagse excursie in Thailand. Wat is de wereld toch klein.

Nadat we gisteren de duitsers naar het vliegveld hadden gebracht, zijn we naar Surfer's Paradise gegaan. We lagen om 9u sochtends voor pampus op 't strand vanwege een avond vol met goon. Nu we weer met z'n 2en zijn, is het tijd geworden om werk te zoeken. We gaan zometeen ff bij Domino's Pizza kijken of zij wat werk voor ons hebben. Hopelijk kunnen we snel beginnen want de tijd hier gaat zo snel, voor je 't weet moeten we alweer proberen de auto te verkopen en verder naar nieuw-zeeland!

• 13 Mei 2009 - 05:16

Lida:

Hey lieverds,

Ziet er weer fantastisch uit. Heerlijk zo'n leven. Zal wel ff wennen zijn om te werken daar.
    Wat een prachtige foto's. Maak ook eens een foto van jullie koppies. Die missen we.
    Ik ben overigens blij om wat te horen. Kunnen jullie al dagen niet telefonisch bereiken. Maar we maken ons weer onnodig zorgen zie ik al.
    Veel succes met werken en hopelijk spreken we elkaar snel.

Dikke kus,

Lida

• 13 Mei 2009 - 16:25

Annemarie:

Hey daar, mannen.

Weer andere foto's dan eerst zeg. Véél mensen deze keer, maar inderdaad, Lida heeft gelijk, we willen jullie hoofden zien!! Maar niet na een avondje met goon;) De zee ziet er wel erg spannend uit hoor! Ik weet dat het niets uit maakt, maar toch wil ik het zeggen. VOORZICHTIG ZIJN!!!!

X, Annemarie